1. Избор на конкретен пазар или регион
Първо е необходимо да изберем определен регион или конкретна страна, в които би било най-добре да се инвестира към настоящия момент. Много е важно да не се водим единствено по представянето на разглеждания пазар до момента, а да търсим бъдещия потенциал пред пазарите. Такива пазари много често не се представят изключително добре към настоящия момент и биват широко подценявани. Това е така, тъй като пазарите са циклични и никое възходящо или низходящо движение не продължава за безкрайно дълъг период от време и можем да очакваме обръщане на тенденцията в определен бъдещ момент.
Пример – можете, предвид добрите бъдещи перспективи, да избере взаимни фондове, които инвестират в регионите на Източна Европа, Латинска Америка, Азия или пък в конкретна страна – Турция, Гърция, Бразилия, Китай, Индия, Япония.
2. Избор на управляващо дружество
След като се насочите към конкретните страна или регион е необходимо да проучите кои асет мениджмънт компании (или управляващи дружества) в България предлагат достъп до конкретния регион или пазар (сами или в партньорство с международни институции). Търсете, разбира се, тези, които имат по-дългогодишна история и в същото време безупречна репутация на пазара.
3. Разчитане на представянето на взаимния фонд
Когато проучвате представянето на всеки един взаимен фонд, гледайте го в сравнение с пазара, на който инвестира. Ако, например, наблюдавате взаимен фонд, който инвестира в Мексико, който е загубил 12% от стойността си за период от 1 година, а мексиканският пазар е загубил повече от 12%, то мениджърите, които управляват този взаимен фонд, са се справили по-добре от пазара. Подобни данни са индикация, че тази тенденция на по-добри резултати ще остане същата и когато мексиканският пазар се възстанови.
Важно е да запомните, че доходността е добър индикатор само когато е сравнена с региона/страната, в които взаимният фонд инвестира.
Действайте по този подход, ако искате да постигате по-добри резултати в дългосрочен план. В който и да е момент от процеса, ако не сте сигурни за нещо е по-добре да се свържете с консултант от управляващо дружество.